Vi på SOS Alarm ser till att du får rätt hjälp när du behöver den. Vem du än är och var i Sverige du än befinner dig. Våra medarbetare kan med sin empatiska förmåga, sin kompetens och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att såväl ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst som aktörer inom svensk krisberedskap, fastighetsjourer och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige för alla.

Utvecklare inom ambulanssjukvården

Har du ambulansbakgrund och vill koordinera ambulanssjukvården i Stockholms län?

Ort: Stockholm
Titel: Utvecklare
Typ av tjänst: Tillsvidareanställning

ROLLEN

Vill du anta en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla. Vi erbjuder dig möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med – Ambulansdirigenter, SOS Sjuksköterskor, Prehospital bakjour och SOS-operatörer på SOS-centralen i Stockholm

Rollen som Operativ koordinator innebär att du har helhetssyn över hela sjukvårdssystemet för att säkerställa att patienter får rätt vårdinsats, i rätt tid med rätt resurs. Du har ett operativt koordineringsansvar för den prehospitala vården i Stockholms län.

I uppdraget har du ett mycket nära samarbete med den prehospitala bakjour och ett nära samarbete med övriga funktioner inom prioriterings- och dirigeringstjänsten, strategisk koordinator, TIB Region Stockholm, prehospitala vårdgivare och leverantörer samt övriga berörda vårdgivare inom Region Stockholm.

I rollen ingår samverkan både internt och extern och du kan komma att arbeta under dygnets alla timmar 365 dagar om året.

Är du rätt för oss?

Du är ambulanssjukvårdare eller sjuksköterska med erfarenhet från ambulans- eller akutsjukvård. Du talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska.

Du motiveras av att arbeta med att skapa tillit och förtroendefulla relationer, du har mycket god samarbetsförmåga, tycker om att arbeta i team, har lätt för att kommunicera i tal och skrift.

Vi vill att du har goda kunskaper om Region Stockholms vårdutbud, 1177 Vårdguiden och Vårdgivarguiden, och god kunskap om de medicinska riktlinjer som gäller för ambulanssjukvården i Stockholm. Meriterande är om du har genomgått katastrofmedicinsk ledningsutbildning.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar

Du behöver vara svensk medborgare för att kunna arbeta hos oss.

ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan via vår karriärsida https://www.sosalarm.se/karriar/ledigatjanster/

Din ansökan vill vi ha senast 3 april 2019. Då urval sker löpande ser vi dock gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor om tjänsten kontakta gruppchef Janne Kautto: janne.kautto@sosalarm.se

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR Business Partner Dan Svensson dan.svensson@sosalarm.se

SOS Alarm har ett prioriterings- och dirigeringstjänster avtal med Region Stockholm.
Under dygnets alla timmar, året runt, ska SOS Alarm ta emot och handlägga samtliga larmsamtal och ambulansbeställningar inom Regionens ansvarsområde. I avtalet avseende prioriterings- och dirigeringstjänster ingår operativ koordinering för prehospital vård i Region Stockholm.